losh.blogg.se

en blogg om allt

läs!!!

Publicerad 2014-11-05 18:52:51 i Allmänt,

nu hade jag tänk att skiva ett inlägg där jag skriver mina åsikter om det här med att det fakiskt finns folk som skapar konton på t.ex. instagram eller grupper på facebook där det skriver att det önskar att den personen tar livet av sig?? det skapar alltså ett konto om en person och klankar ner på den asmycket och skriver att den hoppas att den killen/tjejen dör. 
hur jävla sjuka i huvudet får man bli? jag vet att många gör sånna konton bara för uppmärksamhet men ändå?
man spelar ju liksom på någon annans bekonstnad.
det är illa att det mobbar dessa personer genom att skriva dumma komentarer osv men sen finns det även de som alltså skapar konton där de vill att den personen ska dö för den e ful och så.
man rår inte för sitt utseende och det är det som får mig att bli så upprörd.
jag tycker att de personer som skapar dessa sidor och grupper är så jävla fega. om man inte kan säga det man vill säga till nån face to face behöver man inte ANONYMT skapa sidor heller.
jag kan tänka mig hur det känns att man helt plötsligt ser en sida där det står att någon hoppas att jag tar livet av mig osv.
jag vet inte om alla håller med mig men detta är mina åsikter.
jag tror att det hela antingen handlar om avundsjuka eller att  man själv har blivit utsatt för något.
i alla andra länder kan man ge komplimanger men här i Sverige känns det som att folk inte kan det, om man tar t.ex. Usa som exempel. där går det fram till nån de ser som de kanske tycker är fin och bara säger det. vad jag grundar detta på är att min vän bor i Usa. om man tycker någon är fin här i Sverige så säger vi inte det utan då är vi antingen tysta eller hittar det negativa med den personen. om vi säger att den har fina ögon då säger vi inte det utan istället på pekar vi dens smala ben eller stora mun.
det finns de personer som e vääääldigt osäkra i sig själv o inte kan stå upp för sig själv så då håller man med de andra bara och kanske just faller för gruptrycket och kanske startar en sida eller grupp.
nu säger jag inte att allt blir/slutar så utan att i vissa fall är det faktiskt såhära.
jag tycker att detta är väldigt tråkigt och att vi borde faktiskt uppmärksamma det här.
 
 
jag kände att detta belv ett väldigt deeeep inlägg men det är en sak som verkligen irriterar mig

Kommentarer

Postat av: ida näs

Publicerad 2014-11-05 19:09:07

Bra inlägg! Jag älskar när folk skriver om sina åsikter, och näthat har faktiskt gått för långt!!

Kram<3

Postat av: Madeliene

Publicerad 2014-11-05 19:17:51

Håller med dig stenhårt! Det är så omoget att ens trycka ner någon annan så pass mycket att den personen verkligen tar livet av sig, det är sjukt. Mobbning borde inte få finnas, varken på nätet eller i verkligheten . Jag menar, nu har det till och med gått så långt att mobbningen finns redan på Dagisnivå och det är så himla sjukt. USCH. Tröttnar på verkligheten ibland.

KRAM

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela