losh.blogg.se

en blogg om allt

mina tankar kring perfektion

Publicerad 2014-11-05 19:45:19 i Allmänt,

jag har väääldigt höga krav på mig själv, allt ifrån utseende till skola och fotboll. jag är rädd för att göra fel, att svara fel inför klassen att slå en dålig passning på fotbollsplanen och att någon tycker att jag är ful.
allt detta grundar sig i att jag har dåligt självförtroende. visst kan man spela tuff och inte vara feg men bakom det så är det ju motsattsen.
jag vågar aldrig riktigt slappna av och bara vara mig själv bland folk. jag har verkligen inte många vänner då jag faktiskt kan göra det.
jag fick många chanser inom fotbollen att få gå upp och träna med damlaget men sa ofta ifrån då jag kände att jag är så mycket sämre än dem fast jag egentligen inte kanske var så mycket sämre.
dessto äldre jag blir dessto mer inser jag hur mycket jag jar förlorat på att ha dåligt självförtroende, jag hade nog varit bättre inom fotboll, haft högre betyg och varit mig själv om mna just hade haft högre o bättre självförtroende.
jag är alltid rädd inför redovisningar för att jag vill inte säga fel så folk skrattar åt mig, jag är rädd för att fråga om hjälp till en lärare då jag inte vill att den ska dumförklara eller tycka att jag inte fattar nått. egentligen vet jag att det inte är så här utan att det bara är vad jag har målat upp för bild. en lärare skulle aldrig dumförklara mig för att jag ställer en fråga uatn kanske bara tycka att det är bra.
jag önskar verkligen att jag inte alls var blyg och osäker utan kunde ha bra självförtroende och känna mig trygg i mig själv. nu menar jag inte att jag inte tycker om mig själv eller så, jag tycker faktiskt om mig själv väldigt mycket. jag vet inte om man får säga så egentligen men det gör jag. 
jag vet att det är många som känner som jag men inte gör nått åt saken, jag försöker verkligen bygga upp mig och bli starkare, det tar tid men allt blir bättre då.
idag e nästan de ända kraven jag har på mig själv krav inom skolan. jag vill gå ut med toppbetyg så jag kan bli åklagare men jag är mycket medveten om att då lära jag kämpa ooooooootroligt hårt. jag har aldrig varit nån A unge utan jag är ett C barn, jag känner att jag är nöjd bara jag vet att jag gjort mitt yttersta. mer kan man inte göra.
kraven kring mitt utseende är bara att jag vill känna mig fin. jag vill ha smink, vara nyduschad och ha fina kläder. 
jag vet att många säger att man inte ska behöva ha smink men jag tycker verkligen jag blir mycket finare med det. jag ser en enorm skilland med och uatn smink och jag känner mig bekvämare med smink.
att jag duschar en gång per dag? ja det beror på att mitt hår blir vääldigt lätt flottigt och jag känner mig inte lika fin och fräsch med lortigt hår.
hahha detta blev ännu ett till långt inlägg och jag vet egentligen inte om jag kom fram till nån slutsats men det jag ville få fram var bara att man verkligen ska ta vara på chanser och VÅGA det kan inte gå mer än fel? om man har fel vad gör det, då lär du dig bara nå nytt.
självförtroendet är viktigt peeepz 
pussss
några bilder som beskriver mig väldigt bra, vad jag gillar och så
så, tyvärr är inte det mina egna bilder utan några som beskriver mig bra. det flesta tror jag är från tumblr annars google
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela